NS Bludovská stráň: Rozhledna zaujme nejvíc

Úno 28, 2023 | Výlety s kočárkem

Naučná stezka v délce okolo 5 kilometrů je nenáročná trasa doplněná o panely, které informují o okolí a historii Bludova, geologii, rostlinách a dalších zajímavostech. Pojali jsme jej jako výlet s kočárkem.

Okružní trasa vede po žluté

ns-naucna-stran

Trasa naučné stezky Bludovská stráň začíná i končí u nádraží, s parkováním tak problém není, navíc se k ní da dojet pohodlně i vlakem.

Stezka vede celou dobu po žluté. Směr cesty si můžete vybrat, díky tomu, že se jedná o okružní trasu, ale lepší je vydat se po žluté směrem doprava, když stojíte zády k nádraží.

naucna-stezka-bludovska-stran-rozhledna-brusna

I jako výlet s kočárkem

Většina trasy vede po nezpevněné cestě, malý úsek skrze Bludov po chodníku, projíždějící auta vás tak obtěžovat nebudou.

Trasa se da zvládnout s kočárkem, akorát když bude po dešti, počítejte s trochou bahna.

Cesta vede lesíkem, parkem, okolo stromořadí, nabízí i pohled na menší vodní plochy a místní fotbalový stadion.

Mohlo by tě zajímat:   Výlet s kočárkem kolem vyhlídkové věže Na Chlumu
bludov-rozhledna-vylet-s-kocarkem-s-detmi

Rozhledna Bludov Brusná: Stojí za ten kopec

Nejzajímavějším místem trasy je však vyhlídka Brusná, která byla nedávno postavena a nabízí se z ni výhled do širokého okolí. Na vyhlídce je bezplatně k dispozici i dalekohled, kterým dohlédnete na sousedící Šumperk, samotný Bludov i oblíbené místo turistů, Bludoveček.

bludov-rozhledna-brusna-vyhlidka

Okružní trasa je zakončená schůdky, na něž navazuje užší cesta. S kočárem je toto místo trochu obtížnější, museli jsme dítě nést a kočárek tlačit zvlášť. Je to trochu dobrodružné, ale dá se to.

Alternativou je nepokračovat schody dolů po žluté, ale protáhnout si stezku tak, že budete pokračovat dále podél srázu a dojdete až k polní cestě, která se napojuje na žlutou ze směru, kde trasa začínala. Do cíle tak dojdete stejnou cestou, kterou jste se na naučnou stezku vydali.

Mrkněte i na další výlety s kočárkem, jako jsou Žulová stezka Horkami nebo výlet kolem vyhlídkové věže na Chlumu.